lördag 10 november 2012

Tygisar

Trodde faktiskt inte jag skulle bli en sån som använder tygblöjor
Men här är jag nu, och använder åtminstone till 50 % tygisar på Lucas
När min syster i nåt skede frågade om jag funderat på att pröva använda tygblöjor, var min spontana tanke att det skulle vara så jobbigt och mycket extra tvätt. Ändå skaffade jag några för att testa.
Nu efter att ha testat i en månad kan jag konstatera att det inte alls är jobbigt. Visst, blöjbytet kanske tar en minut längre, och jag tvättar lite oftare än innan, men samtidigt är min tvättkorg nuförtiden i princip alltid tom.
Det som är positivt med tygblöjor är att Lucas känner då han kissar och säger genast till så man kan byta direkt, dessutom är det åtminstone lite bättre för miljön och mycket bättre för plånboken.
För den som har funderat på att börja använda tygblöjor kan jag varmt rekommendera det, köp ett par blöjor först och testa hur det känns. Själv har jag ca 10 blöjor nu, men behöver nog några till för att kunna använda hela tiden. Finns ju många olika sorter men mina favoriter är de så kallade Pocket-blöjorna, till exempel dom gröna som följer med mamma-lådan


2 kommentarer:

http://livetienskokartong.blogg.se sa...

Fan ni har a så bra tide, schenn får man itt naon tådde loåd åp bb. :(
Vort inspirera oåv täjde blöjor, gåta rektit buri googäl di å vort än mäjr inspirera tå ja läst att engångsblöjor i snitt kostar 18000kr ynjy häjle blöjtidin medan täjde me engångsinlägg(om amn vill använd tåli) å allt kostar ca 4500kr. Jävla skillnad alltså..
Söt pojk har du! <3
Kram Lena

lottenshemligheter sa...

Di sku böv jev en låd ti utflytta finländare å :) Jo no sparar man in pengan, kan ju va dyrt först tå man måst köp en däjl tygblöjor så man har, men just täjde gröna som ha kumi i lådon je e ju mang som aldri ha använd å säljar bort bilit på loppis.