torsdag 15 november 2012

En riktigt bra dag

Började som ja skrev i mitt tidigare inlägg med ett besök hos frissan. Lucas sov snällt i vagnen hos mommo medan. Efteråt hann vi äta lunch tillsammans innan mommo begav sig på jobb. Jag och Lucas lämnade kvar där, att vara där ensam en eftermiddag känns ungefär som att vara hemma fast man är borta, men med den fördelen att man inte känner nån stress att göra något, typ i stil med diskning, städning osv. Så riktigt skönt att bara kunna slappna av, kolla tv, surfa lite och gå ut på promenad.
Sen när syrran kommit hem från jobb åkte vi på besök dit istället. Lucas sov hela vistelsen, vilket betydde att jag fick tid att leka lite med Hugo och Fanny. Vi kastade boll, vilket definitivt var en stor favorit. I början gick det inte så bra för dem att ta lyra, men efter lite övning så gick det hur bra som helst, förutom alla dom gånger jag kastade för högt eller lågt, vilket var åtminstone varannan gång. Kul hade vi i alla fall. Sen innan vi åkte hem blev jag bjuden på fisksoppa, mums mums.
Nu har Lucas tagit natt, och jag skulle nog också sova redan om jag inte varit så duktig att jag satt igång en tvättmaskin, önskar lite att jag låtit det vänta tills imorgon istället, men men.
Har förresten försökt introducera lite majsvälling åt Lucas, med hopp om att kanske få sova lite längre stunder om nätterna. Började igår, men eftersom han aldrig druckit ur flaska innan, eller använt napp för den delen, så är det lite svårt för honom med flaskan. Gav lite grann med sked också, för att han åtminstone skulle få smaka lite. Men det blev nog inte många milliliter han fick, bättre att börja långsamt i alla fall. Får göra ett nytt försök imorgon.
Vet ni vad, nu är det bara EN VECKA kvar tills min älskling kommer!

Inga kommentarer: