tisdag 13 november 2012

För ett år sedan

Den här dagen för ett år sedan var en dag som förändrade vårt liv för alltid.
En dag jag tror vi alltid kommer minnas.
Det var den dagen vi fick veta att jag var gravid.

Vi befann oss på sjön, ombord Vision of the Seas, där vi båda jobbade. Dagen innan hade vi varit i Malta, jag hade haft en ledig dag och varit ute på shopping i Valletta, och senare under dagen hade jag och min pojkvän varit ute på restaurang och ätit. Jag hade också gått in via apoteket och köpt ett graviditetstest. Vi hade bestämt att vänta tills  nästa morgon, eftersom kvinnan som sålde det sa att morgonurinen visar säkraste resultat, så den här dagen vaknade vi båda innan klockan ringde. Det första min pojkvän frågar är, skall du inte gå och kissa nu. Sagt och gjort, jag tog med mig testet, och efter bara nån sekund så visar det positivt. Jag kommer ut ur badrummet, ber min pojkvän titta på resultatet, han undrar om man inte skulle vänta några minuter som det stod, men jag sa att det redan visar. Han kollar, vi kollar på varandra och ler, minns att vi låg i sängen och vi var båda jättelyckliga. Det går nog inte att beskriva känslan man hade, man var liksom lycklig, glad, nervös, lättad, ja allt på en gång. Egentligen hade vi misstänkt det redan 2 veckor ungefär, så det kom ju inte som en total överraskning, men det kändes ändå helt annorlunda att få det konstaterat. Vi hade nog båda velat ligga kvar i sängen den dagen och bara njuta. Minns att jag gick för att äta frukost, min bästa killkompis och kollega ombord var där, och jag kunde inte hålla mig utan berättade för honom, och han blev så glad för min skull, och det kändes så otroligt härligt. Resten av dagen var jag nog i min egen lilla värld, kunde inte koncentrera sig så bra på jobbet, utan man gick mest och log för sig själv, ville liksom berätta för alla, samtidigt som man ville behålla det för sig själv ett tag till.

1 kommentar:

http://livetienskokartong.blogg.se sa...

Hihi aningens gulligan historia hede än männ!! <3
Jag sku ha få mens på tisdain, hitche va in frida å ja sku ut å fest åp lördain..men känd att e sku ju som va dumt ti dreck åp lördain ifall ja sku va gravid vilket ja verkligen itt trodd. Men ja to nu e test fö me sjölv hande myönin i förebyggand syfte å jaa..e kom e plus.. :) skratta högt i chock fö me sjölv å sedan ringd ja Anders som va åp arbete så ja sku slipp va enda som jieg runt å känd me konsti. :D