måndag 12 november 2012

Gårdagen

I går var det ju fars dag, eftersom det inte fanns någon här hemma att fira, åkte vi förstås och firade moffa med resten av familjen, så utan tårta blev vi inte. Blev också bjuden på grönsakspaj. Trots att vi inte kunde vara tillsammans med Lucas pappa så fick vi och resten av min familj  i alla fall prata med honom via Skype. Tänk vad bra med teknik, för det är så mycket trevligare att kunna se honom samtidigt. Och mycket trevligare för honom att kunna se oss också. Syrrans flicka tyckte det var jätteskoj och pratade på, även om hon inte förstod vad han sa, sen sjöng hon också happy birthday för honom. Ibland när jag sitter och tycker synd om mig själv, för att jag inte har min man här med mig nu, försöker jag tänka på att det egentligen är honom det är mest synd om, som inte får vara med Lucas (och mig också förstås). Men snart snart...




Hos mommo och moffa sitter Lucas ofta i vår gamla sitter som vi använde när vi var små






Inga kommentarer: