lördag 17 november 2012

Lämna aldrig gröten!

Att man aldrig lär sig
Bestämde mig för att koka risgrynsgröt, och i vanlig ordning blev det ett hav av mjölk på spisen.
Borde skaffa en jättekastrull, eller lära mig att inte lämna köket och ha lägre värme på plattan
Sånt som händer, resultatet blev i alla fall bra, efter att jag tillsatt lite mera mjölk


   
Godast smakar gröten med kanel


Hittade en ny mössa när jag skulle föra ut Lucas i vagnen, har de senaste dagarna konstaterat att den har brukar ha börjar vara för liten. Gissar på att jag eller syrran, eller kanske båda har haft denna då vi var små. Eftersom jag ärvt i princip alla mössor och vantar Lucas har så får man med jämna mellanrum kolla genom korgen där jag har dem för att se ifall det är någon ny som passar.

Visst är han väl för söt!!

Inga kommentarer: