torsdag 30 april 2009

Glada vappen alla!!

Idag är en sån dag som det hör till att man skall göra något speciellt, (läs supa) precis som nyår eller påsk eller vissa andra högtider. Jag har i varje fall bestämt mig för att jobba, skall jobba både idag, imorgon och på lördag. Jag valde det själv, kände inte för nåt festande direkt och hade heller inga riktiga planer för vad jag skulle göra ikväll. Andra verkar inte lika övertygade om att det kan vara okej att jobba, och verkar mest tycka synd om mig... Har också fått två inbjudningar till två fester idag, men det känns ju lite töntigt, om de så gärna vill att jag skall komma kan de väl fråga innan.

Igår hade vi presentation av vårt examensarbete, det gick helt okej. Vi hade vårt allra sist så folk började väl bli en aning trötta vid det laget. Vi hade dessutom gjort ett ganska långt arbete, 96 sidor, så jag tror inte det var så många, eller rättare sagt det var nog inga andra, än handledaren och opponenterna som läst igenom hela arbetet. Inte för att jag heller hade läst igenom nån annans än vårt eget och det arbete vi skulle opponera. Vi fick nog mestadels beröm för vårt arbete, en del kritik fick vi men inte alls så mycket frågor om arbetet som vi hade trott vi skulle få.
Efteråt firade vi med lite mousserande och sen gick vi alla och åt middag. Det konstiga är att det inte alls känns så befriande som man hade förväntat sig. Man har ju hållit på med examensarbetet enda sedan hösten och man har ju föreställt sig hur skönt det kommer kännas när det äntligen är över, men den känslan har nog inte helt dykt upp. Visst känns det skönt men inte alls på ett sådant sätt man hade förväntat sig. Fast det är väl just det som är grejen, man har liksom haft för höga förväntningar på hur det ska kännas att det är svårt att leva upp till de förväntningarna. Men jag är glad att det är över i varje fall.

1 kommentar:

Naxos sa...

Lilla gumman it måst man sup fast e je vappen it. Tjän pengan iställe tå all ar super opp dom:)kram/K