söndag 12 april 2009

min påsk

Har haft en riktigt trevlig påsk, trots att jag varken träffat på några påskhäxor eller fått äta några påskägg. Hade faktiskt inhandlat några små påskägg ifall grannens flicka skulle komma, men nej...

Gårdagen spenderade jag först ute i solen med lite yoga. Hur skönt som helst, solen bara gassade så de kändes nästan som det var mitt i sommarn. Trevligt att få pröva på yoga oxå, skulle gärna börja med det. Sen bara låg vi på terassen å njöt av solen en god stund, fåglarna kvittrade och man hörde havet brusa en bit bort.... (låter som värsta poetiska smörjan :) men de va så de va...)

På kvällen hade vi påskmiddag hos en klasskompis. Vi fick sparris med getost till förrätt, lamm med polenta till varmrätt och sen gino till dessert. Hur gott som helst. De var första gången någon av oss fixade lamm så vi visste inte riktigt om vi skulle lyckas, men konstaterade att det blev helt lyckat, för det smakade ju inte lamm :) Vilket egentligen borde vara en dålig sak, men de var väl mera så att det inte smakade ull som vi egentligen menade... Till förrätten drack vi ett savignon blanc, som doftade kattpiss på krusbärsbuske :) minns när vi hade vinlära och vår lärare berättade att vissa viner brukar man anse dofta kattpiss på krusbärsbuske, men ja har nog inte tidigare känt det så uppenbart som jag gjorde igår. Man skulle ju tycka att det borde smaka helt för jävligt men det gjorde det nog inte, dessutom passade det utmärkt till sparrisen och getosten. Vi hade iaf en jättetrevlig kväll, och vissa blev fullare än andra :) men jag hörde faktiskt till de nyktrare och har inte ens varit krabbis idag. Dessutom for jag hem ren vid 2-tiden. Har blivit riktigt aständig sådär på äldre dar... ;)

Idag har varit en typisk dagen efter dag, har käkat pizza och suttit och snackat en massa skit. Finns ju inge bättre än krabbishumor ibland :)

1 kommentar:

Linda sa...

Va fusk tå ni ha haft a så varmt tenn!
I.o.f ha e ju no vuri vårfint shenn å =)
Men knappast lika härlit som tenn :P

"Kattpiss på krusbärsbuske" fniss =) =) =)