torsdag 19 november 2009

Pyssel pyssel pyssel

Har blivit helt besatt av julpysslande. Julkorten går framåt i allt snabbare takt, (alltså nu gör jag kanske 2 på en kväll...) hittills har jag fått 7 kort gjorda. (snart har jag hunnit ikapp dig syrran ;) Det är riktigt roligt måste jag erkänna. Mina dystra tankar försvinner längre och längre bort ju mer jag engagerar mig i pysslandet. Har också börjat fundera över julklappar och kommit på en ganska trevlig julklapp jag kan göra själv, har redan börjat på den oxå! Skulle så gärna vilja berätta åt någon om denna underbara idé, men har inte bestämt vem som får den ännu, eller det blir säkert flera som kommer att få likadana, så jag får försöka hålla mig, trots att det finns nyfikna själar här ute som gääärna vill veta vad det är, he he...
Undrar vem som har lust att städa efter allt detta pysslande, inte jag i varje fall... Hela vardagsrumsgolvet är fyllt av diverse papper, glitter, tapeter, penslar, färger o.s.v. allt i en salig röra. Finns säkert många som skulle ifrågasätta mitt sätt att jobba, men man kan väl kalla det för organiserat kaos så låter det i alla fall liite bättre. Det värsta är att vi kanske ska zumba här i morgon, och det betyder att jag förmodligen måste plocka ihop mina grejer, om jag inte vill att vi dansar på dem, och det känns nog inte riktigt som en sådär jättebra idé. Fast det är ju morgondagens problem, inget att bry sig om nu.

Ikväll var jag på ett spinningpass, och det var nog det tyngsta hittills. Fast vi hade i princip samma upplägg som förra passet så kändes det 10 ggr tyngre, minst, och jag svettades 10 ggr mer oxå. Hoppas bara jag inte är påväg att bli sjuk. Men det tror vi inte, förmodligen var min kropp bara extra trött eftersom det var tredje dagen i rad jag tränade. Det är konstigt ändå hur man orkar kämpa sig trots att man känner sig halvdöd efter första låten redan. Annat är det när man tränar själv, skulle jag istället för spinning idag tagit ett pass på min crosstrainer här hemma skulle jag definitivt ha gett upp efter andra eller tredje låten. När min kompis bodde här förra året brukade vi köra 40minuters pass på crosstrainern, men då hade man ju någon att tävla emot. Gjorde den ena ett 40 minuters pass så kunde ju inte den andre vara sämre. Det gällde inte heller bara tiden utan även hur många kalorier man brände så man fick ju se till att hålla tempo oxå. Nu har jag inte rört crosstrainern på nån månad, det är inte lika motiverande när man inte har någon att tävla med... Jag är nog väldigt tävlingsinriktad, vill helst vara bäst (eller åtminstone bland de bättre) på det mesta jag gör. Har nog alltid varit sån.

Ser fram emot helgen, vet inte varför men det känns som det kan bli en trevlig helg

3 kommentarer:

Unknown sa...

E buri märkas att du je släkt me din syster nu me tanke åp pysslase! =)
Jag å vill lag egna juulkort..har än massa material men ja tar som me aldri tiid.. :(

Linda sa...

Ja har 10 kort jag nu! =)
Rolit ti hör att "terapiformin" hjälpär!

lottenshemligheter sa...

Lena: jo javäjt, on ha lyckats få nier me i "pysselträsket" :)
E no bare att ta se tiid nain kvield, iställe fö ti skåd åp tv elå surf åp näte

Linda:
Jävlar, bäst att buri me ätt till direkt :)