tisdag 3 november 2009

Fullmåne & horoskop

Har haft så konstiga drömmar de två senaste nätterna att jag misstänkt att det kunde vara fullmåne.Nyss när jag kom hem från mitt pilatespass så fick jag mina misstankar bekräftade. Konstigt hur månen kan påverka en sådär, men jag vet av tidigare erfarenheter att jag ofta drömmer mycket mer när det är fullmåne. Konstiga saker som man sen minns när man vaknar men inte så länge till sen... Har faktiskt ingen aning om vad det var jag drömde inatt men jag vet att jag mindes det just då när jag vaknade. Blev dessutom väckt i morse av en full finne, som antagligen ringt fel. När jag svarade hörde man först bara nån musik i bakgrunden, sen försökte mannen säga nåt som jag inte riktigt uppfattade, men det lät helt som att personen var berusad, den uppfattningen fick jag i varje fall på de korta sekunder som samtalet varade innan jag la på luren.

En annan grej, när vi nu är inne på fullmåne och sånt tjafs, är horoskop. Jag har ett dagligt horoskop på min startsida som jag brukar läsa alltid då jag sätter på datorn. Inte för att jag tror stenhårt på sånt, utan mera som en kul grej. I morse stod det i varje fall två meningar som verkade stämma helt: "det kan råda en spänd stämning på arbetet idag. Framåt eftermiddagen blir läget bättre."
Det dröjde inte länge förrän man verkligen kunde känna att det faktiskt var dålig stämning på jobbet, trots att det bara var en kock och jag som arbetade. På nåt sätt verkade han inte alls vara på nåt vidare bra humör och var ännu tystare än han brukar. Precis som det stod i horoskopet blev det som tur var bättre framåt eftermiddagen.