tisdag 17 november 2009

Morr!

Vilken otroligt irriterande dag. Det började redan på jobbet. Vi öppnar lunchen kl.11 och det kommer alltid folk genast vi öppnar, oftast sådär 10-15 personer . Idag hade det kommit minst 20 personer innan klockan va 11.15. Vi har ju buffé, så folk får ta åt sig hur mycket de vill, vilket på ett sätt är bra, men mindre bra då kocken inte har förberett tillräckligt med mat. Kändes som att det var något som var slut hela tiden, vilket ju inte är så trevligt varken för lunchgästerna eller mig... Nåja, alla fick ju mat och verkade ju rätt nöjda i alla fall, fast några fick vänta en stund. Nåja, på vägen hem från jobbet var vägen full av lastbilar och diverse andra konstiga fordon som körde kring 60. Sen var det en otroligt irriterande lastbil som absolut skulle köra om mig och ett annat av dessa snigelfordon jag nyss nämnde (jag var ju oxå helt just på väg att köra om men hade inte lika bra sikt som lastbilen...) bara för att svänga av vid nästa korsning som inte alls var långt borta! Nästa irriterande grej hände då jag skulle på pilates, som vanligt var det dåligt med parkeringsplatser, de har alldeles för få platser! Jag bestämde mig för att parkera vid en bilverkstad som är där brevid, men neej då råkade just nån typ därifrån komma och skriker åt mig att det är en privat parkering! Morr liksom! Förstår att han kanske inte vill att massor med folk börjar parkera där dagtid, men på kvällen, det är väl fan inte rusning till verkstan halv 7 på kvällen. Eller är den här typen månne helt tvärt emot alla andra företag på åland och har öppet kvällstid. Ångrar att jag inte sa nåt spydigt åt honom! Men som vanligt kommer man ju inte på sånt just när man behöver det. Inte för att det skulle hjälpa mig men ibland kan det kännas bra att få säga nåt otrevligt oxå. Nu är jag iaf i hemmets trygga vrå, här finns ialla fall inga irriterande typer, bara nätradion som krånglar med jämna mellanrum, men det har jag lärt mig att leva med.

Har btw fått ännu ett julkort tillverkat. Går sakta men säkert framåt :)

I morgon är jag ledig. Då är det simning som gäller. Måste bara komma ihåg att åka och köpa en simdräkt innan!

1 kommentar:

Linda sa...

Ja mmorr sku no jag ha sagt å! Minst!
Kul att du ha kumi igang me julkortän =)
Hoppas du får en trevli morgondag!