söndag 17 maj 2009

Väntar och väntar

Snart blir jag moster igen :) syrran är inne på bb just nu, men den lilla krabaten verkar inte ha lika bråttom ut som hugo hade... Jag tycker det börjar vara dags att komma ut nu, väntar bara på att höra något från dem. Blir ett Närpesbesök igen nästa vecka, planerat att jag kan åka på fredan, eller torsdag natt, skulle egentligen haft stor lust att åka genast idag, men har lovat mig på jobb tisda, onsda & torsda, visserligen skulle de säkert förstå men sen kommer ju problemet med att man då inte heller får några pengar, så får ta och vänta till fredan då... Vill ju åka nuuuu!!!

Har annars haft en jätteskön dag, varit ute i solen nästan hela dan. Suttit vid ruinerna av bomursunds fästning och tagit det lugnt och haft picknick med några vänner. Har varit riktigt sommarväder här. Det är till och med tredje gången jag picknickar denhär våren, helt otroligt faktiskt!

Har nyss läst ut en bok jag började på igår, det är ganska otroligt faktiskt hur man kan bli så "in i en bok", man lever sig in som att man själv är huvudpersonen. Så var det verkligen med den här boken, trots att det handlade om en advokat som jobbade praktiskt taget dygnet runt, men som sen blev hushållerska. Låter lite konstigt men den var jättebra, rolig och romantisk :) Karriär och köksbesvär heter den dessutom, knappast någon jag annars skulle ha hittat eller ens tittat på, men denhär kom med posten i fredags och då tänkte jag att det är lika bra att läsa den genast innan jag ger bort den.

Inga kommentarer: