torsdag 21 maj 2009

Snaart får jaqg träffa lilla tösen :)

Bara imorgon kvar och sen åker jag till Närpes igen för att träffa på lilla tjejen, ska bli så kul :) Mindre kul blir det att ta nattbåten 03.30, utan hytt dessutom eftersom det inte fanns några kvar...men kanske de finns nån damplats sen i alla fall får man ju hoppas. Vet ite riktigt när jag skall sova annars, ska nämligen jobba på kvällen , och är väl klar sådär vi 1-tiden ungefär, så då lär de inte bli mycket sovande innan man ska iväg heller, men nåja, en natt utan sömn överlever man väl.

Ikväll var jag också på jobb, och där kryllade det av barn kändes det som. Det är inte så ofta som det är så mycket barn där men ikväll hade 3 av 7 sällskap barn med sig. Men måste nog säga att jag föredrar att det inte är så mycket barn där :), inte att jag har något emot barn, eller att jag anser att man inte ska få ta med sina barn på restaurang, men just dessa barn verkade inte riktigt lämpade att vara just där. De sprang gladeligen fram och tillbaka över golvet, lekte i trappan ner till restaurangen där vi servitörer också måste gå för att kunna komma till gästerna, samt lekte inte stöta marken i våra soffgrupper, eller satt på golvet oc lekte precis brevid ett sällskap av andra matgäster, med en vuxen också sittandes brevid?! Föräldrarna verkade inte heller oroade att barnen sprang runt praktiskt taget hela tiden, och att hoppa i soffor verkade vara en självklarhet. Jag kan ju inte riktigt uttala mig eftersom jag själv inte har barn, men att låta barn hoppa i soffor på en fin restaurang tycker jag kanske ändå känns liiite fel. Är det också så strängt att kanske försöka få barnen att sitta stilla vid bordet tills maten kommit och kanske sen efter maten låta dem gå och leka? Ja det är ju bara mina tankar då men... Får väl se när man själv e där...

I morgon måste jag försöka ta mig till skolan, skall binda in examensarbetet i fina (not) pärmar, allt e klart, bara att gå dit och göra det, men ändå känns det inte alls lockande... Konstigt att vissa saker kan kännas så "tunga", fast det egentligen inte är nånting. Nu är det i alla fall dags att gå och lägga sig. Gonatt

1 kommentar:

http://livetienskokartong.blogg.se sa...

Haalder me de om hede me ongan..kan di bete se får di gärn va mie men annars kan di lömen därhäjm! Att itt föräldran bryr se?!? /Lena