fredag 20 mars 2009

Friday

Fredagkväll och här sitter man framför datorn igen....
Har nyss kollat film, Linas kvällsbok, helt bra film me gulligt slut :) gillar romantiska slut på filmer.
Kände mig jätte sötsugen här innan filmen och tänkte nästan bryta mitt nyårslöfte att va utan godis och choklad i ett år, ibland undrar man ju varför man utsätter sig själv för såna plågor! Men jag lyckades hålla mig, och fick äta ett knäckebröd med leverkorv istället, jei, fast det var inte illa det heller. Man tycker ju att godissuget borde försvinna efter ett tag men det tycks dyka upp med jämna mellanrum. Det värsta är ju att det finns både godis och choklad här hemma, så det gäller att vara stark.

I morgon är det bröllops- och kalasmässa här på ön, ska dit och hjälpa till med lite biljettförsäljning och servering. Samtidigt är det också litteraturdagar här, så direkt efter mässan blir det att gå till nästa jobb, ska nämligen hjälpa till att servera på kvällsfesten de ordnar i biblioteket.

Tänk annars vad mycket det kan göra att folk tror på en. Ibland kan en komplimang verkligen få en att må jättebra. Jag tycker att jag själv är ganska dålig på att ge komplimanger och säga när folk gjort något bra, antar det är något man borde öva på. Ofta blir det bara att man tänker det eller säger det åt någon kompis istället för att säga åt personen ifråga. Jag menar förståss inte att man ska börja säga åt vitt främmande människor på gatan att de har snygg jacka eller så, fast inte skulle väl det vara helt fel heller, men tror att man kanske kunde bli klassad som lite konstig då, men att säga åt sina kompisar, klasskamrater, kollegor eller andra när man tycker att de gjort något bra är ju aldrig fel. Speciellt om det får dem att må bra.

Hade nämligen möte med vår handledare angående slutarbetet igår, och hon gav jättebra kritik åt oss och sa att hon tycker vårt arbete är bra. Hon nämnde nog också sådant hon tycker vi borde utveckla och så, men överlag så var det mestadels bra kritik vi fick, och det känns så skönt. Att få bekräftelse på att det man gör faktiskt är bra. Var jätteglad hela kvällen!

Inga kommentarer: