torsdag 5 mars 2009

Paus i läsandet

Måste ta en liten paus i mitt läsande om gruppers ööh, vänta va e de jag håller på att läsa egentligen, tycks ha glömt det, nej föresten nu kom ja på det, gruppers utveckling och gruppsammanhållning. Konstigt att det kan ta en halv minut att glömma det man hållit på att läsa i nån timme nu... Men det är endå ganska inttressant att läsa om grupper tycker jag, och det är ju tur eftersom jag valt att ta med det i mitt examensarbete :) nämen man börjar förstå en hel del faktiskt och det känns faktiskt kul, att man inte gör det här arbetet for nothing, utan att man faktiskt får ut nånting av det också. Men nog pratat om det...

Har haft jättesvårt att koncentrera mig på nånting annat än vår fest de senaste dagarna, helst skulle ja bara fixa allt klart med en gång, dekorera lokalen, handla alla grejer, ha kläderna klara... Känns som att det mest är Kari och jag som tycks satsa på att få saker gjorda och komma med förslag till festen,fast samtidigt har vi ju tagit på oss en hel del av det som ska göras också, men lika bra det, då får man ju också bestämma en hel del :) Det är ganska svårt att få nånting bestämt när det finns 10 olika viljor, och när hälften bara dyker upp varannan gång vi har möte, måste nog medge att det inte alls har varit nåt nöje att planera hela vår Portugal-resa, som är orsaken till att vi ordnar festen överhuvudtaget. Men förhoppningsvis så kommer resan att bli desto trevligare sen.

Igår var jag på Pubquiz till studentlokalen, vanligtvis har de pubkväll på onsdagar men igår hade de även lite frågesport. Vi var 5 personer i varje lag och skulle svara på 20 frågor. Tur att man inte var ensam säger ja bara, fy fan va svåra frågor, kände ju sig helt lost. Ända frågorna jag helt säkert visste svaret på var vad skådisarna i vänner heter och vilken som är världens längsta flod. Sen fanns det några frågor om vem som hade regisserat nån film, vem som skrivit nån bok, huvudrollsinnehavare i nån film etc. Måste nog medge att jag inte alls hänger med i "Kändisvärlden", har nog ingen aning om vad några nya skådisar heter längre, kan ju också bero på att vi inte har nån tv, eller tv har vi men inget abonnemang, fast sen igen så är jag faktiskt inte så himla intresserad heller, altså av kändisarna. Men det som är värre än kändisfrågorna är ju historiefrågor, speciellt om det handlar om nåt man "borde känna till". Men som tur så fanns det några smarta typer i laget som lyckades skrapa ihop lite poäng åt oss i alla fall.

Nu får jag väl gå tillbaka i gruppernas värld igen.... Men först lite bilder av lite dekorationer jag fixat hittills....
Här e mr & miss america kronorna till dem som vinner :) tycker de blev ganska så söta


Här e lite rekvisita till vårt las vegas- hörn, tänkta hänga upp lite riktiga ässä-mix godisar också, å förståss nån glammig skylt...

2 kommentarer:

Linda sa...

Oj den som fick komma på den festen helst!

lottenshemligheter sa...

Nog e de bara att komma nog :)