tisdag 24 mars 2009

Blir så arg

Läste nyss i tidningen om tre våldtäkter som skall ha skett i helgen

"Polisen i Mariehamn och Stockholmspolisen utreder inte mindre tre misstänka våldtäkter som skall ha inträffat i helgen ombord på Birka Paradise, Silja Galaxy och Viking Lines Cinderella."

Det är ju fan inte klokt! Fattar inte vad det är för fel med folk. Blir så förbannad när man läser om sånt! tycker man får läsa om våldtäkter på färjorna hela tiden, och då är det knappast ens hälften som blir anmälda. Varför verkar folk ha den uppfattningen att när man åker på kryssning så ska man dricka sig så berusad att man knappt kan stå, och det spelar ingen roll vad man gör för det är endå ingen som får veta, typ. Nej fy fan säger jag bara för dessa människor!!!

I morgon skall jag leka sjukling igen, de har nämligen första hjälp kurs för de som går vårdlinjen tror jag det var denhär gången. Och eftersom man får betalt för det så har vi i klassen kommit fram till att det endå är ett ganska så lätt sätt att tjäna pengar på inför resan. På ett sätt är det ganska kul att va med på dessa övningar, fast samtidigt känns det ju halft löjligt när man skall fejka någon sjukdom. Första gången jag medverkade fick jag ligga på golvet och låtsas att jag ramlat i trappan och hade brutit handen samt brutit nåt revben. Andra gången skulle jag fejka ett blodsockerfall. Får se vad det blir i morgon.

På torsdag är jag påväg hemåt igen :) skall åka på pampas nationaldag på fredan och sen lämnar jag hemma några dar. Kari kommer oxå med, Linda skall nämligen börja sy hennes brudklänning.


1 kommentar:

Linda sa...

Ja, man kan no var förbanna tå man läser tårde!
Di verkar itt ha na milan yöronän tårde typer...

Väntar jätte mytchy på att ni ska kom hit i alla fall!
Vi syns snart!