söndag 8 mars 2009

Allt e bara blää

Just nu känns allt bara hopplöst
Vad skall jag göra med mitt liv liksom
Borde ju va jätteglad, snart har man skolan klar och man har friheten att göra vad man vill. Och visst känns det skönt, det kan ja inte säga emot, men samtidigt känner jag mig så rotlös. Vet inte vad jag vill eller helst vart jag vill. Känner mig så ensam. Saknar nån att dela mitt liv med. När ska jag hitta mannen i mitt liv?! Känns som att det kunde vara på tiden.
Sommarn hade jag i varje fall tänkt spendera här på Åland, men nu visade det ju sig att jag inte fick jobbet som receptionist där jag var förra sommaren, vilket får en att känna sig lite smått värdelös. Usch vad sånt tär på ens självförtroende, speciellt som de bara sa bra saker när vi hade utvärdering efter förra sommaren. Känns lite konstigt. Hade ju halft räknat med att få jobbet så ja har ju inte direkt sökt så mycket annat, men nu blev det ju att försöka skicka iväg några ansökningar då. Finns ju inte så mycke jobb kvar denhär tiden, de flesta sommarjobb har ju ren gått, men nåt ska man väl lyckas få i varje fall. Servitörsjobb finns ju, men det lockar inte sådär jättemycket, men får man inget annat blir det väl att slava på som servitör igen. Känns inte alls uppmuntrande. Har inte fått nånting vettigt gjort idag på grund av att jag funderat över sommarjobb, hade tänkt skriva lite men det gick nog inte alls. Nu har jag dessutom huvudvärk, och inga piller finns hemma, tycker jag har haft halft huvudvärk varje dag när jag vaknar den senaste tiden, fattar inte vad det är för fel, men nu har jag riktigt ordentligt med huvudvärk. Usch usch usch.
Till hösten ska jag söka nåt ordentligt jobb i varje fall, då kan man vara ute i god tid åtminstone, men vart jag ska söka har jag ingen aning om, men det blir väl att söka lite överallt och se sen vart man lyckas få något bra.
Nu ska negativa jag fortsätta att tycka synd om mig själv och hoppas att det blir en bättre dag i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars vännin ha haft in bad day,ja lider me de,sänder stora peppkramar shen från y-mark,kanske e känns ens nalete betär tå..! Imoron tå du vaknar ska du ligg å skratt högt fö de sjölv,tu kommer ti känn de urdum,men e je bevisa att man påverkar sinnestämninjen positivt genom att jier a :D Ja ska definitvit test imyön!

Hoppas på in betär da imåron!!