onsdag 9 december 2009

På begäran...

...så tänker jag berätta lite närmare om mina planer.
Jag är alltså på väg att flytta, till LONDON!!!!
Har i princip hela sommaren och hösten funderat på att flytta. Sa ju innan jag började sommarjobbet på hotellet (som jag för övrigt fortfarande jobbar på...) att jag skulle flytta härifrån till hösten. Att jag skulle söka ett vettigt jobb under sommarn och sen dra. Men sommarn kom och gick, utan att jag tog tag i nåt jobbsökande, och det fanns ju fortfarande jobb på hotellet så man blev lite bekväm och stannade kvar. Sen har liksom bara veckorna och månaderna gått, det är så lätt att bli bekväm, nöja sig med vad man har etc. etc. Menar inte att alla borde söka nya jobb eller flytta utomlands, det finns ju bra jobb hemma också, och man kan trivas bäst med att bo just där man bor. Men e man en rastlös själ som mig så vill man ut i världen, skaffa sig nya erfarenheter och få ett bättre jobb. Gick inte fyra år i högskola för att jobba som receptionist/servitör resten av livet. Har alltså äntligen tagit tag i det hela och bestämt mig för att flytta!

Varför det blir London är bland annat för att en av mina bästa vänner bor där. Har haft lite beslutsångest över vart jag vill,(hur kan man välja när det finns så många valmöjligheter??!!) och faktiskt varit lite nervös för att flytta nånstans där jag inte känner någon. London verkar också vara riktigt trevlig stad, och så gillar jag förståss den brittiska accenten :)
I Januari bär det iväg, har fortfarande inte lyckats få något jobb, men håller för fullt på att skicka ansökningar.
Har sagt upp min lägenhet och håller just nu på att packa ihop grejer. Fattar inte hur man kan ha så mycket grejer? Varifrån kommer allt och vad gör man med allt? Ändå vill man ständigt ha nya saker hela tiden. Har lite över en vecka på mig att packa klart, då får jag nämligen lite flytthjälp, vilket jag är väldigt tacksam för.

2 kommentarer:

Linda sa...

Va fin bloggen din ha vari nu!
E kommer no ti ga så bra i London =) Bare du forfarand kommer häjm å hälsar på naongang då å då så = )... Du väjt ju hur ofta vi kommer ås iväg nainstans :P

lottenshemligheter sa...

Tack tack! :)
Klart ja kommer häjm milan kvarven.
Du får ta hugo me de åp en weekendtrip naongang :)