torsdag 10 december 2009

Kvällens vinnare...

av nobels fredspris är Barack Obama, men det var inte det jag tänkte skriva om, utan något mycket viktigare...

...nämligen kvällens vinnare av pralinprovsmakningen blev helt otippat surdegspralinen!!
Och nej, det var inte egengjorda praliner den här gången, trots att jag faktiskt gjort några sorter med julgodis ren. Vi köpte en ask med 8 olika praliner, själv var vi 4 stycken, och för att göra pralinätandet lite mer spännande så testade vi alla av alla sorter och gav betyg åt varje pralin. Kvällens besvikelse var hallonmarmeladpralinen, den var inte alls god, smakade typ som ett jaffakex, med mycket smör i chokladen. Men mina två absoluta favoriter var surdegspralinen och ålvadospralinen.

Samtidigt som vi höll på med vår jättehälsosamma kvällssysselsättning höll anna skipper på att predika på tv:n... ganska passande eller hur?! :)

Nu ska jag lägga mig, jobbar lång dag i morgon men sen lördag-söndag ledig, jippiii :)

Inga kommentarer: