måndag 14 december 2009

Äntligen




Äntligen har vintervädret hittat till Åland. Vaknade i morse av ett konstigt skrapande ljud, tittade ut och konstaterade att marken var täckt av ett lager med snö :) och att det konstiga ljudet kom från grannarna på Hamsafe som höll på att skotta snö. Passligt kallt är det också, ligger runt -5 ungefär, riktigt perfekt vinterväder. Fast riktigt lika roligt var det inte att köra bil till jobbet, kändes lite osäkert i halkan. Eftersom det inte saltas på vägarna här heller utan bara sandas så gäller det att vara extra försiktig.
I dag var igen en sån dag som jag gärna skulle ha legat kvar i sängen, kände inte alls för att stiga upp. Har fått den ovanan på senaste att jag håller på och snoozar i en evighet innan jag stiger upp. Främst för att jag kan antar jag, eftersom jag börjar först 10, men har planer på att stiga upp relativt tidigt ändå de flesta dar för att hinna göra nåt innan jobbet, men det brukar alltså inte bli så mycket av det. Istället snoozar ja en timme och känner mig dödstrött när jag ska på jobb. Väldigt dålig ovana måste ja säga. Kanske kanske lyckas jag bättre i morgon, vi får se. Ska försöka, kanske...
Ska bli skönt med lite ledigt snart, längtar!!

Inga kommentarer: