lördag 24 oktober 2009

lördag på jobb

Har egentligen flera dar varit på väg att skriva lite om vår London-resa men har inte kommit mig för. Första dagen efter resan satt jag bara och stirrade i soffan och kände mig sådär smått deprimerad som man kan göra efter en resa när man inser att man är tillbaka i vardagen igen. Visst kändes det lite skönt också att komma hem, men mest kändes det ensamt, efter att ha spenderat en vecka med sällskap dygnet runt så var man plötsligt ensam i sin stora lägenhet igen. Dessutom gillar jag inte min lägenhet eftersom jag har alldeles för få möbler där. Skulle jag ha en tv-hylla (vilket jag egentligen har hemma hos föräldrarna) och nån liten bokhylla plus nåt litet bord för mina pysselgrejer då skulle det säkert se riktigt bra ut, men nu ligger en del av mina böcker bara i högar på golvet, plus att alla pysselgrejer ligger på golvet och tv:n har fått bosätta sig på mitt lilla trädgårdsbord. Har ju haft i tankarna att jag snart ska flytta ända sen sommarn så därför känns det också olönt att investera i nåt, men förmodligen bor jag kvar där till årets slut iaf... Skaffade åtminstone två blommor igår som jag satte i blomkrukorna jag köpte för nån månad sen... Ja ja bla bla, ointressanta fakta...
Tillbaka till London. Hade det jättetrevligt fast mycket skrämmande där. Besökte blaand annat Madame tussauds och kände sig lite idiotisk när man inte kände igen alla stora stjärrnor. De hade också en horror chamber man skulle gå igenom, där de hade skådespelare som kom emot en och föreställde typ några fångar eller zombier eller andra läskigheter som plötsligt dök upp från ingenstans och skrämde en. Hjärtat dunkade väldigt mycket snabbare när man kom därifrån, trots att man visste att det bara var skådespelare. En annan läskig grej vi besökte var London dungeon, där hade de också skådespelare som berättade olika historier om London, bland annat om Jack the ripper. I slutet skulle man också bli hängd, vilket innebar att man åkte i ett litet fritt fall, sen tog de även bild under den färden som man senare fick köpa, men jag köpte ingen, såg allvarligt talat helt skadad ut. Vi åkte också i London eye, som är det stora pariserhjulet där man har utsikt över hela London. Det var jättetrevligt, vi åkte just när det höll på att skymma så när vi började åka var det ännu rätt ljust men under färden som tar en halvtimme hann skymma ganska mycket, vilket va fint att se.

Förutom dessa sevärdheter besökte vi förståss också ett antal pubar och drack en del cider. Gillar engelsk/irländsk cider. Riktigt gott. Ingen fish n chips blev det denhär gången, men vi var en morgon och åt frukost på ett ställe, vilket för min del innebar two egg on two toasts... Åker definitivt tillbaka till London. Tänkte pröva skicka iväg lite jobbansökningar dit, så vem vet efter jul kanske jag sticker :)

Just nu sitter jag på jobbet, lördagkväll men ganska så dött här, har bara ett par som bor på hotellet och inga lokala festare har dykt upp än så länge. Ska va här hela natten, slutar efter frukost i morgon så jag har en del timmar kvar. Hoppas det kommer nåt bra på tv som jag kan roa mig med en stund nu.

Ville egentligen dela med mig lite bilder från London men har inte fått dem in på datorn än eftersom jag inte lyckas hitta sladden man behöver, störande. Den dyker väl upp snart bara ja årkar söka efter den...

Inga kommentarer: