tisdag 6 oktober 2009

franska filmer

Franska filmer är konstiga, det är bara att konstatera ännu en gång. Har nyss kollat en fransk film jag lånat från bibban och som vanligt fattade man inte riktigt poängen... Det känns alltid som att dom slutar helt mitt i. På bibban verkar de däremot gilla franska filmer eftersom var och varannan film verkar vara fransk, kanske de på nåt sätt anses vara mer intellektuella än andra filmer...? Som tur var fick jag i varje fall svensk text på den här filmen. Har för länge sen (3 år sen snart) glömt fjärrkontrollen till min dvd då jag flyttade, och sen dess har jag alltså inte haft möjlighet att välja språk på filmerna jag kollar utan det blir det språk som står överst. Danska brukar med jämna mellanrum vara det första språkt, har ren hunnit kolla franska filmer med dansk text. Eftersom jag aldrig läst franska är det ingen större mening med att lyssna på det, utan då blir det danska som gäller istället. Fast det brukar väl gå rätt hyfsat i alla fall, lättare å läsa danska än att förstå när de pratar. Att skaffa en ny fjärrkontroll är det ju absolut inte tal om, det skulle ju bli tråkigt. Nej, jag är inte konstig...

I morgon är det dags för simning igen, förhoppningsvis lite piggare den här gången.

Det var väl allt för ikväll, tycks inte få nånting mer skrivet, tankarna bara snurrar samtidigt som jag fastnar i låtarna som spelas på radion...

2 kommentarer:

Linda sa...

Va va e fö märk åp spelarin?
Vi har mytchy överlopps fjärrar shenn vi =) Kanskew nar åv di sku pass?!

lottenshemligheter sa...

e je e fintec, skåd om du hittar nain tåli bare :)