onsdag 23 januari 2013

Plötsligt händer det

Undrade lite varför Lucas varit lite extra grinig idag, nu ikväll kunde jag hitta en möjlig orsak.
En liten tand är nämligen på väg. Den första. Döm om min förvåning då jag av okänd orsak hade mina fingrar i Lucas mun och plötsligt kände nåt som pickade mig. Blev så till mig som jag antar att bara småbarnsföräldrar kan bli över en sån sak. Mannen blev i alla fall lika till sig. Vi försökte också kolla på den men Lucas ville inte riktigt visa den, hans tunga var hela tiden i vägen.
Lucas har också blivit en riktig hejare på att dra sig framåt, och snabbt går det också. Plötsligt kan han vara på andra sidan rummet. Han övar också på sitt krypande, sitter i krypläge och gungar, flyttar en hand eller fot framåt men sen brukar han lägga sig ner och dra sig fram istället. Det är mycket på gång för vår lilla älskling.

Inga kommentarer: