fredag 4 januari 2013

Nytt år med nya möjligheter

Blev ett lite oplanerat och aningens långt jullov från bloggvärlden, men nu lovar jag att vi är tillbaka igen.
Nyåret firade vi med goda vänner och god mat, avslutade dock kvällen vid halv tolv, så tolvslaget firade vi hemma, och till och med Lucas var vaken.
Det nya året har börjat riktigt bra, och jag tror det kommer bli ett riktigt bra år.
Senaste dagarna har vi haft en hel del på vårt annars ganska så tomma schema. I går åkte vi norrut, först till Vasa, och där var första stopet polisstationen. Mannens uppehållstillstånd var nämligen klart och vi fick hämta det därifrån. Sedan blev det ett besök hos magistraten för att registrera honom där. Vi hann också via några loppisar innan vi åkte vidare norrut. Tyvärr blev det inte många fynd från loppis, lite av en dödperiod där i januari och många hyllor stod tomma. Vårt nästa stop blev Vörå och min mormor, där åt vi middag och umgicks i några timmar innan det var dags att åka hem igen.
Idag har vi fixat mannens cv och registrerat honom på arbetskraftsbyrån, för nu när han fått alla papper så är nästa projekt att hitta ett jobb. Vi hoppas att vi ska hitta något passande inom en snar framtid, för även om jag trivs med att ha honom hemma med mig om dagarna så vore det nog bra med lite mera klirr i kassan, och mannen ser nog fram emot att börja göra nåt om dagarna också. 



Inga kommentarer: