fredag 4 januari 2013

Lite blyg

Igår visade Lucas för första gången att han blev lite blyg. Det var när min mormor höll honom som han plötsligt kollade på henne och började gråta. Annars har han hittills varit nöjd och glad vem som än hållit honom, men får se nu om han kommer få en period då han blir rädd för främmande folk.
Annars fortsätter Lucas bara att vakna massor om nätterna, ibland varje timme, oftast minns jag inte hur många gånger jag vaknat, om jag alls sovit mellan gångerna osv. Minns inte när jag vaknade och kände mig utvilad senast. Men det blir förhoppningsvis bättre snart. Det värsta är att jag inte får sova på dagarna heller, även om mannen är hemma och han kan ta hand om Lucas, så kommer jag mig inte till ro.
Men trots att jag ibland känner mig så sliten och trött så är han ju så underbar att man orkar ändå.


Inga kommentarer: