torsdag 21 januari 2010

London underground


Förutom att jag spenderade en evighet på att åka tunnelbana fram och tillbaka igår, spenderade jag också en timme väntades på min kompis nere vid ett tunnelbanestop. Vi ringde och bestämde att vi skulle träffas vid ett visst stop, men av någon anledning så blev det förståss lite missförstånd och min kompis åkte till ett annat stop och sökte efter mig. Det hade ju inte varit nåt större problem om det inte vore så att telefonen saknar täckning där nere i undejorden. Så där stod jag och väntade och väntade medan min kompis väntade på mig på ett helt annat ställe. Måttligt trevligt måste ja säga...

Intervjun igår gick väl helt ok, kändes ibland som man upprepade vissa saker flera gånger, men för att va första intervjun på länge så e ja nog ganska nöjd. Nu e de bara att vänta å se då...
Har suttit vid datorn hela dan idag och skickat fler ansökningar, hoppas på att få några fler intervjuer snart.

Kollade på en lägenhet igår också, eller ett rum rättare sagt. Det såg ganska ofräsht ut där, heltäckningsmatta på golvet (surprise surprise...) jättelitet kök, toaletten såg äcklig ut och var jätteliten, och där fanns inte heller nåt vardagsrum. Man kan ju inte räkna med att få en jättebra lägenhet heller direkt, om man inte vill betala en gigantisk summa vill säga, men bättre än den där borde åtminstone finnas.

Inga kommentarer: