tisdag 26 mars 2013

På väg åt rätt håll

Den senaste tiden har jag börjat känna mig en aning rastlös om dagarna så i dag bestämde Lucas och jag oss för att åka till familjestugan. Familjestugan är en plats dit sällskapssjuka hemmaföräldrar och deras barn kan komma och leka, prata och umgås en dag i veckan. Riktigt trevligt var det så blir nog säkert återbesök.

Det blev ett riktigt trevligt avslut på kvällen också. Jag var iväg på träning, core, med extra hårda magövningar ikväll, eller kanske jag bara varit för lat sista tiden. I alla fall, jag åkte hem i tron att jag med största sannolikhet får möta en lite halvgrinig och trött Lucas som behöver nattas genast jag kommer in genom dörren. Så har det varit alla andra gånger ungefär.
Döm om min förvåning när jag kommer in och får veta att Lucas ligger och sover i sängen.
Tydligen var det inte en engångsföreteelse häromdan.
Vi är åtminstone på väg åt rätt håll när han nu kan somna utan mamma och bröstet också.
Borde kanske börja åka bort lite fler kvällar.

Inga kommentarer: