lördag 16 mars 2013

Fortfarande vaken

Klockan närmar sig 21 och jag är ännu uppe. Otroligt
Det händer nuförtiden bara en eller två gånger i veckan
Man kunde bra förväxla mig med en gammal tant
Men vad gör man när man är så trött att man bara vill somna när man
nattar den lille, jo man stannar kvar i sängen och tar natt själv
Vissa gånger saknar jag känslan av att sitta uppe och kolla nån bra film,
och bara slappna av efter att Lucas somnat, men när man knappt kan hålla ögonen
öppna så känns det ganska lönlöst, då vinner nog sängen i alla fall.
Att jag är så trött beror väl främst på att jag fortfarande blir väckt
en hel massa gånger, varje natt. Undrar så när Lucas kommer sova en hel natt,
eller åtminstone en halv natt.
Men nu ska jag passa på att slappa en stund i soffan, njuta av en Magnum
och slötitta på tv innan jag somnar.





Inga kommentarer: