onsdag 12 december 2012

Lugna dagar

Här händer inte så mycket om dagar
Tar det allmänt lugnt, softar och njuter av att inte ha några måsten
Att sen de saker man faktiskt ska göra lämnar till sista stund känns ju kanske lite onödigt, som att börja tänka på julkort till exempel, det kom jag på i går, och i morgon skall de ju skickas iväg. Fast längre tid behövdes ju inte heller eftersom de nu är klara att sättas i postlådan.
Mitt bakintresse har vaknat till liv också, har planer på både pepparkakor och julgodis den närmsta tiden. Men för att inte vara allt för ohälsosam testade jag först att göra nötpepparkakor häomdan, inge socker, bara nötter, smör och kryddor, och helt goda blev dom.
Annars går jag liksom runt och är hungrig konstant, äter som en häst men blir ändå hungrig eller sugen på något igen efter en timme eller nåt. Jag skyller förstås på Lucas, att han börjat äta så mycket av mig nu, och till stor del tror jag nog det är så, fast lite allmänt sötsug är väl nog också inblandat.
Lucas fortsätter med sitt konstanta ätande nattetid, det blev liksom bättre en vecka eller nåt, men nu vaknar han hela tiden igen och bara vill äta, eller snutta. Han vägrar också somna innan jag sover bredvid honom, senaste kvällarna har jag försökt natta honom säkert tre gånger per kväll innan jag fått ge upp och själv ta natt. Fast samtidigt är han så otroligt söt och rolig, att vi oftast ligger och skrattar åt honom. Han går liksom från att i princip sova, till att plötsligt ligga och sprattla och prata för fullt i sängen. Lilla knasiga snutten.



Inga kommentarer: