söndag 23 december 2012

Dan före dopparedan

Här har vi fixat och donat inför julen så nu är vi så gott som redo
Eller för att vara riktigt ärlig har vi ju inte gjort så fasligt mycket, förutom att baka förstås.
Har fortfarande några julklappar att slå in.
Fast idag var en riktigt usel dag när det gällde bakning/matlagning.
Skulle göra kålrotslåda, för första gången,  men receptet var nog inte det bästa för det blev allt för stark smak av muskotnöt. Sedan försökte jag mig på lakritskola, men då bakplåtspappret var slut använde jag mig av folie istället, big mistake, allt fastnade och jag fick försöka få loss kolorna på bästa sätt, vilket resulterade i att halva smeten hamnade i skräpet, och resten blev några halvfula kolor. Fast kan ju trösta med att det i alla fall inte var nåt fel på smaken, så dom lär nog slinka ner innan julen är över.
Men istället för att visa bild mina halvfula kolor kan jag istället visa en bild på vad jag gjorde för någon dag sedan, nämligen fruktpraliner.
Fruktpraliner med torkade frukter (mest aprikoser) och nötter (cashew), några rullade i kokos och några doppade i choklad. Kan ju avslöja att de som är doppade i choklad är aningens godare





Inga kommentarer: