tisdag 16 oktober 2012

Banan plättar

Bjöd över syrran på frukost i morse, och testade ett väldigt enkelt, gott och nyttigt recept från i-form tidningen, nämligen banan plättar. Kan verkligen rekommendera.

1 banan
2 ägg
1 1/2 äggvita
1 tsk kanel
1/2 tsk kardemumma

Mosa bananen, tillsätt kanel och kardemumma. Lägg därefter i ägg och äggvita och rör ihop. Stek.
Servera med bär. Receptet är för 2 personer.

Tänkte nästan ta tillbaka det där jag sa om att det inte finns nåt dåligt väder härom dagen... Men jag tog mig i kragen, drog på mig mössa, vantar och min vindtäta och vattentåliga jacka och gick ut en sväng med vagnen för att få Lucas att sova. Nu sover han så sött och jag känner mig så hurtig och uppfriskad. Fast måste nog erkänna att jag hellre sitter inomhus och myser idag.
Har också ren hunnit vara en sväng till Halpa-Halli idag. Fast det blev mest att springa förbi alla grejer, då lilla killen inte gillade att vagnen stod stilla. Men en ram med plats för flera fotografier fick i alla fall följa med hem. Nu relaxa ett tag och kolla på Holby City
 

Inga kommentarer: