måndag 7 maj 2012

Time flies

Vart tar tiden vägen?? Det är bara 2 månader kvar tills bebisen tänker börja komma ut.
Hur gick det till? Och hur snabbt kommer inte dessa två sista månader att gå.
Hjälp liksom. Plötsligt känns det ju som man har en hel del att fortfarande skaffa, fixa till osv. Behöver en madrass till babyns säng, en byrå till sovrummet, har två stolar som väntar på att målas, vet inte om det blir jag eller min kära mor som skall leka målare... För att inte tala om att jag fortfarande inte har en lampa i taket i vardagsrummet, och att en del tavlor väntar på att bli upphängda. Fast dom två grejerna tänker jag inte göra själva. Det är därför man har en pappa och en syster, i brist på en egen kar i huset nu då. Fast ärligt talat vet jag inte hur det är med hans kunskaper gällande sådana grejer, har liksom aldrig fått det testat, men skulle ju nog åtminstone tro att jag har en händig kar....

Besökte min granne, Cornelia, den nya livsstilsbutiken i stan, då de öppnade i fredas. Jättehärliga grejer, köpte en babyns första år- bok, fast på engelska. Nästa gång ska jag definitivt testa deras café. Var alldeles för mycket folk på öppningsdagen för att man skulle kunna njuta av nåt sånt.

såhär ser jag ut idag



2 kommentarer:

http://livetienskokartong.blogg.se sa...

Kvann bor du? Kram Lena

lottenshemligheter sa...

Ja bor i de rosa huset norr i näsby :)