söndag 20 maj 2012

Ikea och sånt

Förra lördan var jag och en vän på road trip till IKEA, och vi hade verkligen bilen full när vi åkte därifrån.
Måste erkänna att det faktiskt är första gången jag är till Ikea i Finland,men definitivt inte sista...  första gången jag nånsin besökte Ikea var i Tyskland... Man kan lätt bli lite köpgalen när man besöker såna ställen, får lust att byta ut ungefär alla möbler... plånboken tycker inte riktigt samma sak, även om det är betydligt mycket billigare där än på många andra ställen, så man får nöja sig med lite åt gången. Men jag kom i alla fall hem med en byrå, finally, två nattduksbord samt två små hyllor, plus lite smågrejer. Och allt är ihop monterat och på plats. Det börjar kännas som ett riktigt hem här nu, äntligen. Bara lite till smågrejer som behövs för att allt ska bli så som man vill :)

Hyllorna jag köpte...

Såhär ser byrån ut, och nattduksbordet ser man lite av...
Idag blir det 3-års kalas för syrrans minsting Fanny. Hon väntar otrooligt mycket på att min bejbis skall börja komma och tyckte igår att han säkert kommer att komma ut på kalaset :) hon är för söt... Har nämligen sagt innan att hon måste hinna fylla 3, och så ska det bli sommar innan bejbin kommer, och nu då hon redan fyllt så är det ju absolut dags anser hon. 


Inga kommentarer: