torsdag 10 maj 2012

Old stuff

Häromdan, då det ännu var solsken och fint ute, hade mamma letat upp en låda med gamla bebiskläder från då jag och syrran var små. Roligt att rota igenom, och hittade också några plagg som fick följa med hem. Fanns också en del lite större kläder, och några plagg tog jag med till syrrans dotter, som gladeligen provade sina nya kläder :)
Resten av kläderna hade sett sina bästa dar och fick följa med till soptippen.

Igår fortsatte vi på temat gamla kläder, men den här gången handlade det om en aning nyare kläder. När jag flyttade passade jag på att rensa ur lite i garderoben samtidigt, och nu har vi äntligen kommit oss till med att boka bor på loppis! En hel del blev det dessutom. Det tog nästan hela dan att stryka och prissätta alla grejerna. Men nu är det gjort, och dessutom i god tid för en gångs skull. Har en allt ska bort attityd, så har verkligen satt förmånliga priser på alla grejer, de flesta i 1-2 € kategorin. Så, nästa helg 18-20 Maj hoppas jag det kommer mycket folk till Tjärlax loppis!

En del av d plagg som fick följa med hem


och några klänningar och jackor åt syrrans dotter
En som alltid vill va med :)

2 kommentarer:

Kari sa...

Haloj! Hoppas loppisen for bra! Vantar me iver pa att din bebi ska komma! kolla nyss pa facebook o de kanns som att alla halvbekanta manniskor borjar fa barn, en hel del fran hogstadiet o gymnasiet... Har en san bebi feber... Men mast forst avsluta resan innan ja far bli gravid... hihi Kramar Kari

lottenshemligheter sa...

:) Ja det är inte så länge kvar nu för min del! Dagarna går jättesnabbt... Ja, det börjar nog vara dags att komma hem nu å börja göra bebisar :) kram på dig