onsdag 18 april 2012

Längtan...

Puss älskling
 
För ett tag sedan beställde jag två stora Canvas tavlor att hänga på väggen. Den ena har hittat sin plats i sovrummet, men den andra har jag fortfarande inte lyckats få upp. Då kan man pussa på den istället, i brist på the real thing.

Just nu längtar jag jättemycket efter min man. 
Vissa dar känns jobbigare än andra. Vill ha honom här, NU och inte sedan...
Har inte lust att vänta mer, vill inte vara ensam. 
Vill dela alla små och stora sparkar som den lilla gör i magen. Och alla ultraljud och kurser och att köpa barnvagn. Nu blir det jag som får besluta det mesta själv, vilket ibland känns väldigt jobbigt.

Men det kommer bli bättre.
Jag vet ju att han är den bästa. 
För är man en rastlös själ som mig och hittar sin man på ett kryssningsfartyg, så får man väl stå ut med ett litet annorlunda liv, åtminstone ett tag.



Inga kommentarer: