fredag 22 oktober 2010

Last day in freedom

Nu sitter jag och chillar på hotellrummet. Snart är det dags att gå ner på middag, får se vad det bjuds på. Det var tydligen buffé, och det känns ju inte sådär helt fel måste jag medge. Har ganska höga förväntningar på den italienska maten dock, får se om den e lika bra som man tror.
Har spenderat dagen yrande omkring på Roms gator. Vacker stad med massor av intressanta byggnader. Fast jag hittade inte till dom sevärdheterna jag egentligen hade tänkt kolla på. Hade så gärna velat se spanska trappan (ja, den är i rom...), och trodde det var dit jag var på väg i ett skede, med kartan i högsta hugg, men när jag väl kom fram konstaterade jag att så inte var fallet, utan det var nåt palats jag hamnat vid istället... men men... lite bilder på vad jag sett tänker jag åtminstone bjuda på


härligt varmt väder åtminstone


mitt hem för natten



en av Roms många fontäner (dock inte Fontana di trevi...)


tjaaa...nån byggnad jag såg på vägen....

Inga kommentarer: