tisdag 4 maj 2010

Amsterdam

Overvagde att skriva pa engelska for att underlatta, men d kandes inte riktigt bra...sa ni far sta ut med mina inlagg utan prickar ett tag till :)
Ar for tillfallet i Amsterdam, hann tom av baten en svang, sa pass lange att jag hann kopa mig ett par skor, plus ett par traskorstofflor, alltsa mjuka tofflor som ser ut som traskor. Kunde inte halla mig, de sag sa roliga ut :) rosa e dom dessutom!!
Idag fick jag hjalpa en gast vars man hade blivit sjuk och ramlat i toaletten sa han blev tvungen att sys i pannan. Mannen skulle skickas till sjukhus i amsterdam sa de var tvugna att lamna baten. Hjalpte henna packa, eftersom hon var norsk sa ville de att nan som pratar skandinaviska skulle vara hos henne. Hon var nog lite i shock skulle jag saga. inte alls trevligt. Men tror hon lugnade sig lite da hon hade nan med sig. Inte latt da det hander sana saker. Inte trevligt att hamna pa sjukhus i amsterdam heller, speciellt da de inte verkade prata sa bra engelska. Poor little lady!!
De verkar vara en oturskryssning dehar, med sa manga sjuka passagerare...som att det inte rackte med de spysjuka manniskorna vi redan hade igar sa gungade det ganska mycke under natten oxa, vilket gjorde att en hel del blev sjosjuka oxa... Hoppas pa en lite lugnare hemfard mot oslo ikvall och imorgon.
Nu e de dags for lite godisfrossande!! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jobbar du som/med ombord?

lottenshemligheter sa...

Ja jobbar som guest services officer, alltsa receptionist