lördag 28 februari 2009

dagens funderingar

Hur kan det vara så stor skillnad på hur man känner sig när man umgås med olika personer. Ibland känner man sig helt obekväm och obetydlig och som att man absolut inte har nånting att tala med personerna om. Så kändes det med jämna mellanrum igår. Jag önskar att jag var sån som kan prata med alla och som kommer på saker att prata om, men nej, ibland blir man bara helt tom i huvudet och tycker att allt man tänker säga verkar dumt. Jag funderar alldeles för mycket på vad folk skall tänka om det jag säger, vilket är helt onödigt, visst är det väl bra att tänka efter vad man häver ur sig, men man behöver ju inte gå igenom varje liten sak heller.
Som tur finns det också såna personer som man känner sig bekväm med redan första gången man träffar, och som man alltid tycks ha något att diskutera med. Det är väl dem personerna man skall försöka umgås med.

Skall försöka få ett födelsedagskort fixat idag, en på klassen fyller år i morgon så hon tänkte fira lite ikväll å har bjudit oss dit. Om det blir bra kan jag ta bild och lägga upp det lite senare. Gäller bara att bli lite kreativ nu då. Blir så avundsjuk på min kära syster ibland som alltid gör så fina kort. Själv är jag alltid så självkritisk och blir sällan nöjd med det jag gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännin! Va kul att du ha börja blogg!!
Känder SÅ igen me i funderingan dina,ibland je häila hopplöst ti hitt na samtalsämne tå man umgås me vissa människor. Särskilt om man it känder di na bra!