torsdag 25 april 2013

So not my day

Ni får ursäkta att jag bara gnäller, men måste bara få beklaga mig lite
Dagen har liksom inte börjat sådär överdrivet bra
Lucas började med att spy i sängen, igen, senast detta hände var, låt mig se, igår.
Förkylning och slem i halsen tillsammans med allt för mycket mjölkdrickande....
Nåja, bara att stiga upp och bada lilla Lucas och byta i sängen
Tänkte låta mannen sova lite längre och tog Lucas med mig i köket för att diska.
Förutom att Lucas mest gnällde och hängde i mina ben lyckades jag tappa ett glas
på en tallrik så tallriken gick sönder. Fick snabbt ta fram dammsugaren för att
få bort eventuella skärvor från golvet. I detta skede borde jag ju gett upp och gått
tillbaka till sängen eller nåt, men istället fortsatte jag med frukost.
Skulle göra äggröra, och gissa vad som trillar på golvet nu om inte ett ägg,
ni kan ju föreställa er  på vilken nivå mitt humör låg.
Kan ju tillägga att jag oftast är väldigt hungrig på morgonen och tenderar att
bli lite grinig annars bara ifall frukosten dröjer allt för länge, lägg på lite mera gnäll
från Lucas sida och där har ni min morgon och mitt humör.
Nu har jag i alla fall fått äta frukost, Lucas sover ute i vagnen och jag tänker ta mig en lång
dusch. Det dåliga humöret håller sakta på att försvinna och jag hoppas resten av dagen blir bra.

Inga kommentarer: