måndag 22 juni 2009

skön dag

Idag har ja ätit pizza (eller plåtbröd som det kallas på pub niska) med kallrökt lax på, och den var jättegood! Var lite orolig att jag inte skulle gilla det men tänkte att jag ska testa, och det var verkligen tur att jag gjorde för den var supergod, t.o.m. så god att den slår den med getost på (fast jag är en getost-fanatiker...) Så såna blir det absolut fler av i sommar :)
Satt oxå en stund på stranden, eller snarare bryggan, på lilla holmen idag, fast det blåste en del så det var inte alls så varmt som man önskade. Fast barnen som var där simmade glatt hur länge som helst kändes det som. När ska den riktiga sommarvärmen komma då??!!
Har morgonpass hela denna vecka, vilket betyder att jag jobbar 7-15, blir att stiga upp tidigt men jätteskönt att ha eftermiddagarna och kvällarna lediga, och sen e jag ledig lörda-måndag :) då borde man hitta på nåt skojj. På fredan börjar natwest island games, eller ö-spelen här, det är en tävling mellan en massa olika öar i en massa olika grenar, allt från friidrott & simning till skytte.. Har inte riktigt koll på vilka alla grenar det är. Men då kommer det i varje fall att krylla av idrottare här på ön. På hotellet jag jobbar kommer vi att ha huset fullt av dem, alla rum är bokade och det kommer även att komma 300-400 pers varje dag och äta lunch. Vi hoppas att vi får några söta killar till vårt hotell :) Nu ska jag snart gå och lägga mig, är ju absolut inte van att stiga upp så tidigt på morgonen...

Inga kommentarer: